top of page
Search
  • Writer's pictureanneabitan

כאבי גב?

התנוחה המושלמת: תנוחת הקסם להרגעת הכאבים.



מי לא סבל לפחות פעם אחת בחייו מכאבי גב? נדירים הם אלה שלעולם לא סובלים מכך. אז אנו לוקחים משככי כאבים, אנו מתייעצים עם רופא, מחליפים מזרנים או כריות, אך מקדישים הרבה פחות תשומת לב למנחי העמידה האנכית שלנו ובמיוחד לתנוחת הישיבה. כהולכם על שתיים, יש לנו יתרונות רבים ויכולת תנועה גדולה אך חוויות כאן לא מעט סכנות.

לבעלי חיים אין בעיות כאלו. הם הולכים ברובם על ארבע, הגפיים שלהם כמובן באורך זהה, אין להם צד דומיננטי: "שמאל "או "ימין", אברי הפנים שלהם מונחים על ערסל שרירי הבטן וערסל רצפת האגן חופשי מעומסים. הנשימה שלהם הינה ביטנית. מנח עמוד השדרה שלהם נשאר טבעי והם אוהבים להתמח כמה פעמים ביום.

"להיות הולך על שתיים הוא אתגר בלתי פוסק. זהו מבנה המאויים ללא הרף על ידי כוח הכובד". ציטוט מתוך הספר:

“Pour en finir avec le mal de dos”, Dr. Bernadette de Gasquet, Albin Michel, 2016


אנחנו באמת צריכים לשים לב למנח העמידה שלנו, לשים לב לנשיאת משקלים, להשענות ואו התנהגות א-סימטרית, כמו למשל סיכול רגליים בישיבה על כסא או נשיאת תיק תמיד על אותה כתף.

ישיבה על כסא יכולה להיות הרסנית. הכיסאות אינם מותאמים למורפולוגיה (מבנה הגוף) האישית שלנו. לעתים קרובות הם גבוהים מדי, נוטים מדי לאחור. אנחנו כורסים לתוכם או לחלופין יושבים בהקשתת יתר, אנו מצליבים לרגליים בנסיון למצוא קצת נוחות. אנחנו כורסים מול הטלוויזיה, נשענים לפנים בחוסר תשומת לב כדי לאכול או לשחק על קונסולת המשחק שלנו, אנחנו דוחסים את חוליות הצוואר עם הרמת המבט ממושכת למסך המחשב. ואנחנו מבלים שעות נוספות בפקקים, כורסים אל תוך המושב הרכב מבלי יכולת להניע את עצמינו קצת.

בקיצור, אנחנו מעמידים את גבינו ללא הרף במבחן העומסים, אז האם עלינו להוסיף עוד עומסים מזיקים על גב במהלך פעילויות ספורט או שיעור יוגה?

להיפך! זה המקום בו צריך לקחת את הזמן, בתשומת לב רבה, למצוא איזון, למתוח, להגמיש, לחזק, להקל על מכאובים ולאזן את חוסר הסימטריה הקיים בתוכינו. אנחנו כאן כדי להיפטר מכאבי הגב ולא כדי להחמיר אותם!

לשם כך, עלינו להיות מודעים לעקרונות מסוימים שיאפשרו לנו לכבד את גופנו ולהפיק תועלת מהאימונים שלנו, מבלי לפגוע בעצמנו כמו שקורה לעיתים קרובות, במהלך אימון שמעניק לנו הנאה; אנחנו בוחרים להתעלם מהאותות שגופנו שולח לנו, אולי מתוך השאיפה לקרא תיגר על גבולות גופנו או גילנו. האותות הללו יהפכו יום אחד לנזקים שמהם כבר לא נוכל להתעלם יותר. חלקם ישארו עמנו לעד ונצטרך לעמול קשה כדי להפטר מאחרים. יש מי שבוחר דווקא בפעילות מתונה ועדינה מתוך הרצון להתחשב בגוף, לאפשר לו להסתגל למאמצים. זו בחירה נבונה כמובן, אך גם שם חוויות לא מעט תנועות תמימות לכאורה אך מזיקות בפועל.

איך נוכל לוודא שאנחנו לא יוצרים לעצמינו כאבי גב במהלך תרגול גופני מכל סוגשהיו?

אני ממליצה לכם בחום לצפות בסרטון (עם כתוביות באנגלית) ממכון דה גסקה, כדי לקבל סקירה קצרה על העקרונות הבסיסיים של שיטה זו. אני מקווה שזה יתרום לכם בחירות תנועות יעילות ובריאות במהלך האימון שלכם.




*ברצונכך לעשות יוגה בלי לחשוש מכאבי גב? רוצה לחזק את שרירי הבטן ולהגן על רצפת האגן? אז אני מזמנה אותך להצטרף לשיעורים שלי ביוטיוב






55 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page